Dynasty tietopalvelu Haku RSS Lappajärven kunta

RSS-linkki

Kokousasiat:
http://dynweb.d10.lappajarvi.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
http://dynweb.d10.lappajarvi.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kunnanhallitus
Pöytäkirja 27.03.2023/Pykälä 64


 

Määräaikaisen työntekijän palkkaaminen sekä lisämääräraha

 

Kh 27.03.2023 § 64  

384/01.01.01/2022  

 

 

Valmistelija hallintojohtaja Päivi Huhtala

 

Lappajärven kunnan yleishallinnon palveluksessa on kunnanjohtaja, hallintojohtaja ja toimistosihteeri. Edunvalvonnassa on yleinen edunvalvoja ja toimistosihteeri.

 

Lappajärven kunta on vuodesta 2009 lulkien tuottanut edunvalvontapalveluja sopimuspohjaisesti. Tuolloin päämiesten määrä oli noin 113 ja tänä päivänä päämiesten määrä on noin 160. Lisäksi yleinen edunvalvoja tekee jonkin verran edunvalvonnan sijaistehtäviä, joiden määrä on myös merkittävästi lisääntynyt. Työmäärä on kasvanut niin suureksi, että edunvalvonnassa tarvittaisiin lisätyövoimaa. Tämä henkilö voisi suorittaa vastaavia tehtäviä kuin edunvalvonnan toimistosihteeri.

 

Kunnan toimistosihteerien määrä on vähentynyt vuosien aikana kolmella, joista kaksi yleishallinnosta (toimistosihteeri ja palveluneuvoja) ja yksi sivistystoimesta. Nämä tehtävät ovat siirtyneet pääosin nykyiselle toimistosihteerille ja vähäisissä määrin myös muille työntekijöille. Yleishallinnon vastuulle on tullut lakimuutosten myötä uudenlaisia tehtäviä, joihin pitäisi olla aikaa perehtyä ja hoitaa. Tästä syystä myös yleishallinnossa olisi tarvetta lisätyövoimalle.

 

Palkattava henkilö voisi tehdä 1-2 pv/vko edunvalvonnassa ja 1-2 pv/vko yleishallinnossa sen mukaan, miten työtilanne edellyttäisi. Työntekijä voisi olla osa-aikainen, 40 %:n työajalla ja määräaikaisena 31.12.2023 saakka. Sen jälkeen tilannetta tarkasteltaisiin uudelleen.

Työntekijän palkkakustannukset sosiaalikuluineen tuolle ajalle olisivat n. 12.000 euroa.

 

Esittelijä Kunnanjohtaja Sami Alasara

 

Päätösehdotus Kunnanhallitus päättää, että edunvalvontaan/yleishallintoon voidaan palkata osa-aikainen työntekijä määräajaksi 3.4.-31.12.2023 40 %:n työajalla.
Lisäksi kunnanhallitus päättää esittää kunnanvaltuustolle, että se myöntää 12.000 määrärahan palkkauskustannuksiin, joka katetaan osittain edunvalvonnan tuloilla ja tarvittaessa lainanotolla.

 

Päätös Hyväksyttiin.

 

Lisätietoja antaa Kj Sami Alasara puh. 044-3699 611, s-posti sami.alasara(at)lappajarvi.fi